Tuesday, October 21, 2008

美丽女神 Pretty Woman

上个星期,接到一位这个部落客的女读者投诉,说我写的东西都很大男人主义,而且还是用数学来表达着这些内容。当我听到她的投诉时,我其实并没有太大地惊讶,只因为当我写那些东西的时候,我的确有考虑到会让人觉得我写的东西是存在着大男人主义的思想,不过实质上我并不是!!我不过是用身为男生的角度来看待那些事情,所以我并不算是大男人主义。如果我是用着我所想的“女生角度”去看待那些事情的话,那么你说我大男人主义的话,我会承认!不过,我只是用着我身为男生所想的角度,去看待那些事情,既然角度是男生,当然是比较主观且自我,加上我是用着第一人称的方式去表达,所以会给你这种感觉当然是不出奇,不过请别再误会我了,好不好??(就算是错,也是社会的错……我堕落、我自卑~~呜~~)

Last week, I received a comment from a female reader of this blog, she just claimed that the things I writen here are very man chauvinism, and was using math to express those contents somemore. When I heard the comment, I was not surprise, because I did consider about this kind of comment when I wrote those things. Actually, those things were writting in my point of view as a man, and somemore is written in the first person, of course is very subjective and egocentric, but in fact I'm not being man chauvinism. If I was using a imagine "women's point of view" to write things, then only you can call me man chauvinism!! So, please don't misunderstood me again. ( I know YOU will still critize me, but I just want to tell you that, all these things are just from what I think, if you still call me man chauvinism, then I can say nothing, but sorry loh~~)

好的,回到主题—“美丽女神”。

与其说我大男人主义,还不如说我“肤浅”比较贴切。没错,我是很肤浅的!每天,在空闲的一个小时里,我不时都在张望周遭的女生,而且不美不看!(够肤浅了吧?)如果不小心让对方发现我在看她的时候,我更会一直望着她,我就是要一副“我在注意着你”的表情来看着她,怎样??

Alright, Let's back to the topic - "Pretty Woman".

I would rather accept that if you call me "shallow" rather than "man chauvinism". Yes, I see things by appearance, esspecially when I look at girls! I will not look at the girl if she is not pretty, that's how I behave! (I'm just being honest!! However, I will only behave like this to those girl who I don't know, not friend! That's why I never comment about the appearance of my female friends! Of course, comment on photos are not counted....)

不过,今天却有个人,让我这肤浅的凡夫俗子为自己一直以来很自我的举动感到惭愧。至于是谁,我就不便多说,不过我会跟各位分享一下,她为何会成为我今天主题的“美丽女神”!

她,神情显得非常疲惫,不过一身打扮却非常地整齐、朴素。第一眼看见她的时候,她会给你一种非常憔悴的温柔;第二眼的时候,又能从她眼神中找到一份刚毅的强悍。那昨晚熬夜的睡意渐渐浮现,却被她待事认真的态度覆盖过去,不过认真之间也不忘一份幽默。哇,又怎不让男人为此女子倾心呢?又怎不让我惭愧呢??

Anyhow, today, that's a lady who made me feel sorry of my behaviour, is not good to write her name out here, but I will share the reason why she has became the "Pretty Woman" of this post.

She got a tired look today, but she didn't forget to make herself tidy. When you first look at her, you can feel she didn't sleep much last night to finish up her works, but on the other hand, you can feel that she is well-prepare for her class today with her confident smile. Also, when she speaks, you can see how much effort she put in for the class, and that's just impressed me a lot, and made me feel sorry about my behaviour...which also make me feel that, this kind of lady is those who make us, man addicted, not by appearance, but from how much she cares about things....wah, respect lah!!!

所以,你当然是我心目中的“美丽女神”啦!!!

Lady, of course you are the "pretty woman" that I want to tell!!!

1 comment:

Chicken said...

Man chauvinism. Lol. Things that are expressed in a subjective form should be taken as it is, subjective. Not everyone will share your opinion, but what's important is you elaborate on it and explain why you wrote certain things.

I, however, dislike those people who stereotype. Like some girls, they just go, "Guys are jerks", and expect us to take it as it is. -_-'